Tarih: 03.03.2015 | Saat: 18:21:00
Kamale Ismayilzade: "Öğretmen sadece yeni materyali öğreteceği yöntemi seçerek yetinmemeli, hem de derste öğrencilerin etkinliğini sağlayan yeni teknolojiler hakkında düşünmelidir"
Proje kapsamında müsahibimiz Lenkeran şehir Azer Meherremov adına 7 sayılı tam orta okulun ilkokul müellimesi Kamale Ismayilzade. O, mülakata okullarda eğitimin düzenlenmesi ile meseleye münasebet bildirmekle başladı:
- Eğitim ülkede yaşam kalitesinin başlıca göstergesidir. Eğitim sistemi gelişmiş ülkenin bilimsel, ekonomisi de gelişmiş olur. Eğitim gelişmeyi sağlayan araçlardan biridir. Ona değerli yenilikler getirmek, o zaman başarılı reformlar yapmak, eğitimle ilgili reform bağımsız düşünmeyi başaran, yaratıcılıkla çalışabilen, kendi halkına, vatanına sadık, asıl vatandaş yetiştirmek bir görev olarak öne sürülüyor. Müellimlerimizin borcu bu görevleri derinden idrak edip benimsemek, öğrenme sürecinde bu niteliklere sahip sivil yetiştirmek için okullarımızın işini tamamen yeniden kurmaktır. Bildiğimiz gibi, okul toplumun sosyal siparişini yerine getirmelidir: öğrencileri derin ve kapsamlı bilgilerle sağlamalı, onlarda beceri ve alışkanlıklar formalaşdırmalı, yüksek kültüre, ilerici dünya görüşüne sahip olan kimlik yetiştirmelidir. İşte tüm bunları dikkate alarak belirtilen hususların etkili çözümü için öğretim okullarında dünya standartlarına cevap verebilecek yeni pedagojik ve yöntemsel yaklaşımlar, yeni metodik düşünce tarzı gerekmektedir. Okul çoğu vatandaşların geniş bağlantı barındırdığı temel sosyal institutdur. Uygun hazırlığı olsa da, olmasa da, öğretmenler öğrencileri toplumda üretken, işbirliği ve barış içinde yaşamaya hazırlamalıdırlar. Hatta bu toplumlar hızla deyişseler bile. Öğretmen için karanlık kalan bir yer öğrenci için zülmetdir. Bunun için de öğretmen kendi üzerinde daima işlemeli, derslerinin öğretiminde büyük dönüş yaratmalıdır. Bu ise öğrencilerden önemli kavrama yeteneği gerektirir. Onlar kendi fikrini biçimlendirmeyi, deneyim ve düşünceden anlam çıkarmayı, mantıksal argümanlar bulmayı, fikirlerini açıkça ve güvenle ifade etmeyi bilmelidir. Ama vatandaşın oluşumu için sadece bu yetenekler yeterli değil, sosyal alanda gerekli olan tutum ve yetenekler var ki, bunlar öğrencileri gelecekte değerli sivil olmaya yönlendiriyor.
-Bunun Için ne yapmak gerekir?
- Eğer biz çocuklar dediğimizi yapsınlar, ancak onlara kendileri gibi hareket etmeye ve düşünmeye imkan vermiriksə, demek ki, kendimizi kendimize engeller yaratıyor. Öğrencilerde kendine güven o zaman ortaya çıkar ki, onlara sınıfın ve dersin organizasyonunda yer almaya izin verilir, öğrenmede serbestlik verilir ve onların fikirleri tartışmaya neden olur. Çağdaş eğitim yöntemleri ve İKT kullanarak sınıf ortamında değişiklik yapmaya ve öğretmenle öğrenci arasında, öğrencilerin kendi aralarında ve okulla ev arasında yaşanan karşılıklı ilişkiler kurmaya olanak sağlar. Bugün modern eğitim metodikalarına biri olan interaktif eğitim yöntemleri ve İKT den geniş kullanılır. Modern okul, modern öğretim süreci dönemin ihtiyaçlarına cevap vermelidir. Bu açıdan öğretmenlerin rolü ön plana çıkıyor. Öğretmen oyrədənlərin öyrədənləridir. Lipsker diyor ki, "Biz çocuklara insaniyyətliliyi, muhabbeti öğretmeliyiz, çocuklarda merhamet, başkasının derdine ortak olmak gibi hisleri oyatmalıyıq. En önemli görevimiz ise çocuklara yaşam tarzını öğretmektir ". Tüm bu keyfiyyetlerin depolamayı yetiştirmek ise bugünkü öğretmenin çağdaş bir eğitim sürecini bilmesinden, dersi modern yöntemler kullanılarak yapmaları çok bağlıdır. Her bir eğitim metodu çeşitli öğretme ve öğrenme yöntemlerini içermektedir. Öğretmen sadece yeni materyali öğreteceği yöntemi seçerek yetinmemeli, hem de derste öğrencilerin etkinliğini sağlayan yeni teknolojiler hakkında düşünmelidir. Modern ders axtarıcılığa yönelik yöntemler, araştırma ve soruşturma, meşgale, diskussiya, tartışma vb. yöntemler ve yeni teknolojilerin kullanımını gerektirir. Her öğretmen, dikkatle ve akıllıca, bu teorilerden kaynaklanan öğretim yöntemlerini kullanarak etkin öğrenme ve öğrencilerin eğitimde inisiyatif göstermesi için talimat programı hazırlayabilirsiniz ve uygulayabilir.
-Demeli, Modern eğitim yöntemlerinin uygulanması önemlidir?
- Evet. Çağdaş eğitim yöntemleri ve İKT kullanarak toplumun değerli vatandaşları olmaya hazırlanan, aktif ve her şeyle ilgilenen öğrencilerin eğitim gördüğü sınıfların oluşturulmasında öğretmenlere yol gösterecek. Bu dünyanın her yerinde tefekküre tercih öğretmenlerin asla tükenmez arayışları demektir. Ders önemi sadece içeriği ile değil, aynı zamanda forması ile klimalı. Ders hem de düşünmeyi öyrətdiyinə göre faydalıdır. Ders o zaman fayda getirir ki, öğrencilerde canlı ilgi, tepki doğursun, onları diskussiyaya girmeye sevk etsin. Bu tür ders sadece canlı ve ilginç geçmekle kalmayacak, hem de öğrencilere bütün ömürleri boyunca onlar için faydalı olacaktır serbest düşünce alışkanlıkları aşılayacaq. Metin okunuşu yerine öğrencilere fotoğraf veya resim eseri takdim edersek, tanıtım alacak, bilgisayar ve proyektordan kullanmayı tercih verirsek, o dersi daha renkli etmiş oluruz. Ders planlama sürecini üç aşamaya ayırır: derse kadar, dersin özü (İKÖ'nün uygulanarak yapılır) ve okuldan sonra. Ders içeriğine geçmeden önce öğrencilere şu veya bu konunun önemi, hem de onun öğrenciler karşısında koyduğu amaç ve görevleri hakkında sorular veriyorum. Sorular hususu bilgisayar programında hazırlanmış oyun test şeklinde verilir. Soru düzeyi ve tipleri ile ilgili öğrencilerle yapılan görüşme sırasında bilgi, anlama, uygulama, analiz ve değerlendirmeye önem verilmektedir. Ders düşünme aşamasında öğrenciler kendileri için belirli sonuçlar çıkarmalıdır. Bu aşamada önceden hazırlanmış sorular öğrencilere verilir. Herkes bu tartışmada aktif yer alıyor. Öğrencilerin bilgiyi bu sorular etrafında tartışmadan sonra, sonda derste alınan yeni bilgilerle tamamlanır. Çağdaş eğitim yöntemleri artı İKÖ'nün yerinde ve etkin uygulaması öğrencilerin bilgi ve becerilerinin düzeyinin yükselmesine esaslı şekilde olumlu etkiler.
- "Elektronik okul için elektronik öğretmen" kursunda yer size ne verdi?
- Önce ifade edeyim ki, hayatımızın tüm alanlarında giden değişiklikler eğitimden de yan geçmiyor. Eğitim sisteminde yapılan reformlar sayesinde okullarda daima canlama var. Öğretmenler kendi peşekarlığını yükseltmek, çağdaş ihtiyaçlara cevap veren personel olmak için kurslara yazılıyor, basında yayınlanmış bilimsel metodik yazıları okuyor ve tartışıyor, öncü öğretmenlerle tecrübe alışverişi yapıyorlar. Artık birkaç yıldır, sınıf öğretmeni olarak uygun eğitim kurslarında yer ettikten sonra uygulama ile uğraşıyorum. Bu sorumluluk, çok ilginç ve yaratıcı faaliyet olup hocası daima kendi üzerinde çalışmaya, gelişmeye teşvik eden bir süreçtir. Pedagojik tecrübesi olan bir öğretmen gibi onu tam net görüyorum ki, uzun yıllar edindiğim tecrübe çağdaş ihtiyaçlara cevap veren öğretmen olmam için yeterli değildir. Bugünün hocası kendi işini yeni düzlemde kurmalı, öğrencilerle, valideynlerle, meslektaşları ile yeni tarzda karşılıklı faaliyette olmalı, dersleri yeni tarzda teşkil etmeli, çağdaş bilim ve tekniğin kazanımlarından tam olarak behrelenmeyi bilmelidir. Bunlar ona göre gereken ders ilginç, öğrenciler razı, ebeveynler emin olsunlar. Sürekli internette aramada olarak eğitimde olan yenilikleri öğrenmeye çalışıyorum .Keçirilən kurslarla ilgileniyor, arada olan kimi iştirak ediyorum. 2014 Kasım'ında internette böyle bir yazı ile qarşılaşdım- "Elektronik okul için elektronik öğretmen" kursu. İletişim bulundurarak bu kurs için kayıt oldum. Kurs "Azerbaycan Cumhuriyeti'nde eğitimin gelişmesi üzere Devlet Stratejisi" nda belirtilen konuları esas alınarak Eğitim Problemleri Enstitüsü'nde yapıldı. 29-30 Aralık 2014 yılı tarihlerinden 2015 yılı Ocak ayının 30-na kadar yürütülen sonraki kurslara start verildi. Yeni yılın ilk haftasında biz Azerbaycan öğretmenleri mesafeden eğitim (uzaktan) kursuna katıldık. "Elektronik okul için elektronik öğretmen" kursu bize Emektar öğretmen, uluslararası derece öğretici Elmas Hasret tarafından yapıldı. Kursun 2 günü izleyici ortamında öğretmenlerin doğrudan katılımı ile yapıldı, diğer günler ise mesafeden olarak 1 ay süreyle devam ettirildi. Elektronik eğitime geçitle ilgili olarak kurs sırasında öğretmenlere küçük konferans, sunum, tartışma, "workshop", tartışma ve çeşitli web teknolojileri kullanma gibi öğrenme formatından kullanılmak öğretildi. "Elektronik okul için elektronik öğretmen" eğitim kursunu başarıyla başa vurduktan sonra biz - müdavimlere 2015 yılı Ocak ayı sonunda sertifikaları sunuldu. Biz - öğretmenler buna göre Elmas hanıma teşekkürlerimizi sunuyoruz. Kursta öğrendiğim yenilikleri bugün derslerimde kullanıyorum.
Anar Miriyev
Evis kredit kredit sirk?t siz? baslamaq lazimdir h?r hansi m?bl?g borc haziriq
YanıtlaSilSizin s?xsi is. biz d? ?g?r, 3% faiz d?r?c?si il? kredit verm?k biz d? ev satmaq bil?r ayliq öd?nis evi almaq ist?yir?m
S?n. bel? Xahis k?nd t?s?rrüfati k?nd t?s?rrüfati kredit üçün müraci?t. Siz kredit lazimdir ?g?r
, Evisloanfirm@gmail.com çox s?b?bl?ri niy? ola bil?r: bizim e-poçt ?laq?
gözl?nilm?z avtomobil v? ya ev t?mir - Siz b?zi ?lav? pul ?ld? etm?k lazimdir
Sizin toy v? ya xüsusi bayram üçün öd?nilm?si. Lakin, bunun üçün lazim n?
Yuxaridaki 100.000 ABS dollari $ 5000 ABS dollari arasinda borc zaman.
Sirk?tin ixtisaslasma.
1) 3% faiz d?r?c?si kredit verir.
2) Biz d? sizin h?r hansi bir siz seçdiyiniz bir ev ala bil?r
yer.